سفارش تبلیغ
صبا ویژن

Huawei p30 جدیدترین گوشی هواوی در سری p

Huawei p30 جدیدترین گوشی هواوی در سری p

Huawei p30 گوشی‌های هوشمند آندرویدی تولید شده توسط Huawei هستند که در تاریخ 26 مارس 2019 در سری P توسط این شرکت معرفی شد. گوشی‌های Huawei p30 دارای صفحه نمایش خانگی 6.1 اینچ (15.19 سانتی متر) با وضوح 1040 × 2340 هستند که تا سیستم عامل آندرویدی ورژن 9 پشتیبانی می‌کنند. سنسورهای نوری، حسگرهای مجاور، شتاب سنج ها و حسگر انگشت از موارد قابل پیشرفت در این سری می‌باشد. اما بیاییم این سری از گوشی را بهتر بشناسیم.

Huawei p30

بررسی سخت افزار گوشیHuawei p30

طرح‌های این سری شبیه به Huawei p20 است. گوشی Huawei p30 دارای یک صفحه نمایش منحنی و بلندگو "الکترومغناطیسی" در پایین گوشی است . نمایشگر آن 16 میلیون رنگ، با 165 گرم وزن و مقاوم در برابر گرد و غبار و آب است. بلندگوی شنیداری آن در قسمت بالاست و پردازنده ی گرافیکی هشت هسته ای Mali این کمک را می‌کند که کاربران بتوانند هرگونه بازی با کیفیت بالا را بر روی آن اجرا کنند. با استفاده از جایگاه دوم سیمکارت قادر خواهید بود که تا 256 گیگ حافظه‌ی این دستگاه را بالا ببرید.

از دیگر خصوصیات سخت افزاری این گوشی (Huawei p30)

باتری لیتومی غیرقابل تعویض تا 3650 میلی آمپر

قابلیت حسگر انگشت

دارای درگاه یو اس بی تایپ c

 قابلیت دو سیمکارت

و سه دوربین تا 40 مگاپیکسل می باشد.

Huawei p30

مقایسه گوشی Huawei p30 با دیگر گوشی‌های مدرن روز

ولاد ساوُو روزنامه نگار شبکه رسانه‌ای verge در آمریکا که متولد بلغارستان است در مقایسه گوشی Huawei p30 با سامسونگ گالکسی 10 کیفیت دوربین گوشی Huawei p30 را بی نظیر دانست. به گفته او:

 

    هواوی در کیفیت دوربین و تشکیل رنگ یک قهرمان حرفه ای است. اگرچه دوربین های هواوی در شب دید کمتری در نورپردازی محیطی داشتند اما در نسخه Huawei p30  نه تنها این مشکل برطرف شده بلکه کیفیت تصاویر 10 برابر افزایش یافته و میزان تاریکی در شب را کاهش داده است. کیفیت و قدرت زوم 32 برابر و لنز پریسکوپ این سری از گوشی ها در عین خود بی نظیر است. دلیل آن هم وجود دوربین های حساس Leica می باشد.

Huawei p30

علی رغم تصویربرداری در گوشی‌های Huawei p30، قدرت وایفای و بلوتوثی در آنتن دهی چند برابر شده است. در نسخه‌های Huawei p30 سری لایت با کیفیت پایین تر تصاویر و قابلیت‌های کمتری مواجه هستیم.

بررسی نمایشگر و طراحی قالب Huawei p30

اگرچه بیشتر کاربران علاقه مند به رزولوشون‌های QHD+ هستند ولی در این نمونه گوشی‌‌ها، هواوی ترجیح داده که برای افزایش طول عمر باطری و نگه داشتن شارژ بیشتر در هنگام فیلمبرداری، رزولوشون آن را کاهش دهد که البته تاثیری هم در کاهش کیفیت آن در روز ندارد. همانطور که گفته شد طراحی این گوشی (Huawei p30) بیشتر شبیه به هواوی p20 است.

Huawei p30

 به خاطر وجود رنگ های گرادیان در استفاده از این سری گوشی، هواوی هیچ کمبودی در طراحی پشت موبایل خود ندارد. این گوشی در زاویه های متفاوت طیف رنگی متنوعی را به نمایش می‌گذارد. در بخش بالایی گوشی شاهد یک بریدگی کوچک هستیم که دوربین سلفی کوچکی در آنجا جای داده شده است. نسبت نمایشگر به بدنه به خاطر این بریدگی کوچک 88.6 درصد است. لبه‌های کناری نمایشگر خمیده بوده و تا بخش پشت آن به همین صورت (خمیده) طراحی شده است.

Huawei p30

همچنین کاربران می‌توانند هنگام بلند کردن گوشی شاهد روشن شدن حسگر اثر انگشت شوند تا بتوانند به جای استفاده از قفل‌های نرم افزاری اینبار از یک قفل گشای سخت افزاری استفاده کنند. دوربین‌های تعبیه شده در پشت این موبایل هم به ترتیب از بالا به پایین دوربین 40 مگاپیکسلی اصلی، 20 مگاپیکسلی اولترا و 8 مگاپیکسلی تله فو هستیم.

Huawei p30

گوشی‌های Huawei p30 پرو یا Huawei p30 لایت؟

در زمان معرفی گوشی‌های هواوی سری P در سال 2015، این شرکت در کنار گوشی p8، یک نسخه دیگری از گوشی‌ها با امکانات کمتر را به کاربران جهانی ارائه داد که با وجود ظاهر اصلی p8 تقریبا در تمامی موارد نسبت به آن، گوشی ضعیف‌تری بود. شرکت هواوی این گوشی را p8 لایت نامید. اما یکسال گذشت و بعد از اینکه نوبت به معرفی گوشی p9 رسید، شرکت هواوی، گوشی‌های p9 لایت خود را با اندکی تغییرات وارد بازار کرد. اینبار قابلیت‌های سری لایت بیشتر شده بود و کاربران به برخی از قابلیت های p9 اصلی دسترسی داشتند.